< h1>Sökmotoroptimering åt industriföretag< /h1 >

Vi på industritorget.se har varit den mest besökta industriportalen ända sedan 2007 och är det än idag! Detta blev vi genom grundläggande och effektivt arbete med sökmotoroptimering från vår start 2001!

För att behålla våra ledord, Sveriges mest besökta industrisajt, har vi aktivt behövt jobba med sökmotoroptimering för att dra in trafik till hemsidan. 

Med detta sagt förstår vi oss på sökbeteendet bland våra kollegor i branschen då vi pratar samma språk. Detta är något som många andra aktörer inom SEO har svårt att sätta sig in i.

< h2>Vad är sökmotoroptimering (SEO)< /h2>

SEO, som sökordsoptimering ofta förkortas till, är en strategi som implementeras på din hemsida för att hamna högre upp i det organiska sökresultatet i diverse sökmotorer. 

För att hamna högt upp bland sökmotorerna krävs det att du följer deras krav och algoritmer. I regel så leder alla dessa krav o algoritmer till att personen som söker efter en fråga, tjänst eller produkt ska hitta det och bli nöjd.

Så om du erbjuder bra svar, tjänster eller produkter så har du tagit första steget till att hamna högt upp på bland sökmotorerna.

< h3>Sökmotorer?< /h3>

De mest vanliga sökmotorerna vi använder och talar om idag är Google och Bing, trots detta så utgjorde Google 87,5% av alla internetsökningar 2020 och Bing endast 6%. Utav dessa 6% va det mest sökta ordet “google”, det säger ju en del.

Med tanke på den stora marknadsandelen Google har, så har vi på industritorget valt att specialisera oss på Google och för det är där vi och våra kunder kan få mest relevant trafik.

Andra sökmotorer som också är mindre aktuella är Yahoo (2%), Baidu (0.7%), Yandex (0.45%), DuckDuckGo (0.42%), Ask.com (0.42%) och Ecosia (0.1 %). Resten har under 0.1%, det är inga någon här har hört  om och därför väjer vi att exkludera dem.

< h2>Varför satsa på SEO?< /h2>

SEO är ett långsiktigt projekt som kräver mycket kunskap om Googles regler och detaljerad information om de produkter eller tjänster som ni erbjuder. Lägga till mer specifik information är ett bra första steg mot toppresultaten på Google.

Med bra information men ingen kunskap om hur sökbeteendet ser ut eller hur du ska formulera informationen kommer du dock tyvärr att enkelt försvinna i mängden. Sen när du väl kommer högst upp gäller det att hålla sig relevant.

< h3>Varför jobba kontinuerligt med SEO< /h3>

När du väl har hamnat högst upp är det viktigt att fortsätta hålla din hemsida relevant och uppdaterad. Gör man inte detta löper man risken att branschkollegor som är konsekventa klättrar om en igen.

Däför ser vi till att alltid ha ett ‘nästa steg’ i våra projekt med våra kunder. Vill du ha kontinuerlig hjälp med din SEO, kontakta oss redan idag!